Trainingsinformatie

(English below)

Aanmelden trainingen i.v.m. Corona:

Per 14 oktober is er een volgende stap gezet in de corona-aanpak door het kabinet. Het goede nieuws is dat wij onze sport in trainingsverband kunnen blijven beoefenen. Er gelden echter wel nieuwe maatregelen voor de invulling van de trainingen.

De trainingen zijn opgesplitst in twee momenten van één uur, waarvoor ingeschreven kan worden door onze huidige leden. Per moment kunnen er maximaal dertig leden gebruik maken van de baan. Trainen kan alleen individueel, tot maximaal in groepen van vier. Er zal geen training en geen gezamenlijke warming up worden gegeven, maar er is altijd een trainer aanwezig. Je kunt vóór het trainingsuur je eigen warming up doen buiten de baan. Schrijf je voor MAXIMAAL 1 week van te voren in. Vooruitplanners zullen worden verwijderd. Aanmelden voor een training kan via deze link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1X3mcFE-iBpQxRg0NYeV53aM5rzf0Jg5UX3t54T8BKuk/edit#gid=564181893.

Tijdens de trainingen worden nog steeds de maatregelen van het RIVM gehanteerd. Deze maatregelen zijn tevens te vinden op de website van de rijksoverheid.

Houd in gedachten dat de maandag en woensdagtrainingen wedstrijdtrainingen zijn en enkel toegankelijk wanneer je over voldoende ervaring beschikt. Mocht je nog beginnend zijn, train dan eerst enkel op donderdagavond lekker mee! We kunnen helaas niet gezellig samen oefenen, maar als we groepen van vier maken kan er alsnog samen worden getraind!

(English)

As of October 14, a next step has been taken by the government in the corona approach. The good news is that we can continue to practice our sport!

However, new measures apply to the content of the training courses. The training sessions are divided into two one-hour moments, where you have to sign up for . A maximum of thirty members can use the track at a time. Training is only possible individually, up to a maximum of four groups. There will be no training and no collective warm-up, but there is always a trainer present. You can do your own warm-up outside of the track before the training if you want. Apply for MAXIMUM 1 week in advance. Applications done 2 or more weeks ahead will be removed. You can register for a training via this link: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1X3mcFE-iBpQxRg0NYeV53aM5rzf0Jg5UX3t54T8BKuk/edit#gid=0

So here’s how it works.
1. Sign-up (for Thursday) if you want to train. Coordinate with up to four friends to train with.
2. Meet each other at the track.
3. Train for the hour you’ve selected.
4. Maintain your distance!

And again, there will be a trainer on the track but he won’t give a training. He will be there to supervise.

The measures of the RIVM are still used during the training courses. These measures can also be found on the website of the national government.

Keep in mind that the monday and wednesday training sessions are competition training sessions and only accessible if you have sufficient experience. If you are still starting, please train with us only on Thursday evenings!

When you sign up, do the other members a favor and sign up per week and don’t plan ahead.

We hope to see you soon on a training and stay healthy! Any questions? You know where to find one of us!

Trainingen (let op: i.v.m. Corona aangepaste trainingen zie hierboven)

Dankzij onze unieke samenwerking met Hommes survival & Outdoor is het mogelijk vijf dagen per week te trainen op de baan aan de Bunders. Onze trainingen worden zorgvuldig samengesteld door onze hoofdtrainer, Jesper Hommes, en zijn bedoeld om de leden te laten pieken tijdens wedstrijden. In de tabel hieronder staan alle trainingsmomenten waarop onze leden kunnen trainen. Samengevat: op alle momenten kan er door ervaren leden zelfstandig de trainingen worden uitgevoerd. Op de woensdag en donderdag is er extra aandacht en uitleg beschikbaar voor nieuwe leden. De donderdag training is daarnaast de meest moddervette training. Tijdens deze training is ook onze gezamenlijke groepstraining. Uitgebreide uitleg over de trainingen is hieronder te vinden.

Trainingstijden

Maandag 19:00 Wedstrijdtraining
(Geen beginners)
Dinsdag 19:00 & 20:30 Vrije wedstrijdtraining
Woensdag 15:00 & 16:30
19:00
Vrije wedstrijdtraining
Beginnerstraining & Begeleide wedstrijdtraining
Donderdag 19:00 Moddervet trainingsavond

groepstraining, begeleide training, vrije training

Zaterdag 13:00 – 1500 Begeleide wedstrijdtraining Euroborg

Begeleide en vrije wedstrijdtraining

De wedstrijdtraining is de meest voorkomende en meest gevolgde training. Ook als je geen wedstrijden loopt is deze training prima te volgen. Hij begint altijd met een gezamenlijke warming-up. Na deze warming-up worden één of meerdere series uitgevoerd bestaande uit een combinatie van loopstukken, hindernissen en krachtoefeningen. De trainingen veranderen iedere week en door middel van een periodiseringsplan zijn ze toegespitst op de wedstrijdkalenders zodat de wedstrijdlopers kunnen pieken op hun wedstrijden.

Het verschil tussen begeleide en vrije wedstrijdtraining is dat bij begeleide wedstrijdtraining de trainer voor je klaar staat met eventuele hulp en uitleg. Bij de vrije training train je nog steeds onder toeziend oog van de hoofdtrainer, hij is echter op dat moment bezig met een specifieke groep training te geven, zoals bijvoorbeeld de ACLO cursus. Er mag dus alleen getraind worden tijdens de trainingsmomenten als er een gediplomeerde trainer aanwezig is! Op maandag en zaterdag, bij de vrije wedstrijdtraining, is de trainer zelf ook aan het meetrainen. De trainer is altijd beschikbaar voor hulp maar je moet jezelf wel kunnen redden met de technieken etc.

Beginnerstraining

Deze training is voor beginnende survivalatleten. Hierbij ligt de nadruk op de diverse hindernistechnieken. De trainer geeft indien gewenst specifieke instructies, voorbeelden en begeleiding. Op deze momenten is er ook de mogelijkheid voor geïnteresseerden om de sport een keer vrijblijvend uit te proberen. Geef dit altijd door aan aan de trainer via info@hommesoutdoor.nl zodat hij je verwacht.

Groepstraining

Deze training is gericht op het gezamenlijk beoefenen van de survivalsport. Waar de wedstrijdtraining voornamelijk gericht is op wedstrijdlopers die op eigen tempo de series afwerken, heeft de groepstraining een gezelliger gezamenlijk voorkomen. Voor leden die de beginnerstraining gevolg hebben maar nog extra les willen hebben is tijdens deze training extra aandacht. Het is dus een goede aansluiting tussen de beginnerstraining en de wedstrijdtrainingen. De groepstraining is voor en door Moddervetters. Op deze avond zul je het meeste aansluiting vinden met de studenten survivalvereniging.

 

 

 

Naast de hierboven genoemde trainingstypes, zijn er ook nog jeugd en outdoor fitness trainingen. Deze zijn voornamelijk geschikt voor niet-studenten. Informatie hierover is op de website van www. hommesoutdoor.nl te vinden.