Trainingsinformatie

 

Dankzij onze unieke samenwerking met SVG is het mogelijk vijf dagen per week te trainen op de baan aan de Bunders. Onze trainingen worden zorgvuldig samengesteld door onze hoofdtrainer, Jesper Hommes, en zijn bedoeld om de leden te laten pieken bij tijdens wedstrijden. In de tabel hieronder staan alle trainingsmomenten waarop onze leden kunnen trainen. Samengevat: op alle momenten kan er door ervaren leden zelfstandig de trainingen worden uitgevoerd. Op de woensdag en donderdag is er extra aandacht en uitleg beschikbaar voor nieuwe leden. De donderdag training is daarnaast de meest moddervette training. Tijdens deze training is ook onze gezamenlijke groepstraining. Uitgebreide uitleg over de trainingen is hieronder te vinden.

Trainingstijden

Maandag 19:00 Begeleide wedstrijdtraining
Dinsdag 19:00 & 20:30 Vrije wedstrijdtraining
Woensdag 15:00 & 16:30
19:00
Vrije wedstrijdtraining
Beginnerstraining & Begeleide wedstrijdtraining
Donderdag 19:00 Beginnerstraining & Begeleide wedstrijdtraining & Groepstraining
Zaterdag 09:00 & 10:30
13:00
Vrije wedstrijdtraining
Beginnerstraining & Begeleide wedstrijdtraining

Begeleide en vrije wedstrijdtraining

De wedstrijdtraining is de meest voorkomende en meest gevolgde training. Ook als je geen wedstrijden loopt is deze training prima te volgen. Hij begint altijd met een gezamenlijke warming-up. Na deze warming-up worden één of meerdere series uitgevoerd bestaande uit een combinatie van loopstukken, hindernissen en krachtoefeningen. De trainingen veranderen iedere week en door middel van een periodiseringsplan zijn ze toegespitst op de wedstrijdkalenders zodat de wedstrijdlopers kunnen pieken op hun wedstrijden.

Het verschil tussen begeleide en vrije wedstrijdtraining is dat bij begeleide wedstrijdtraining de trainer voor je klaar staat met eventuele hulp en uitleg. Bij de vrije training train je nog steeds onder toeziend oog van de hoofdtrainer, hij is echter op dat moment bezig met een specifieke groep training te geven, zoals bijvoorbeeld de ACLO cursus. Er mag dus alleen getraind worden tijdens de trainingsmomenten als er een gediplomeerde trainer aanwezig is!

Beginnerstraining

Deze training is voor beginnende survivalatleten. Hierbij ligt de nadruk op de diverse hindernistechnieken. De trainer geeft indien gewenst specifieke instructies, voorbeelden en begeleiding. Op deze momenten is er ook de mogelijkheid voor geïnteresseerden om de sport een keer vrijblijvend uit te proberen. Geef dit altijd door aan aan de trainer via trainer@survivalgroningen.nl zodat hij je verwacht.

Groepstraining

Deze training is gericht op het gezamenlijk beoefenen van de survivalsport. Waar de wedstrijdtraining voornamelijk gericht is op wedstrijdlopers die op eigen tempo de series afwerken, heeft de groepstraining een gezelliger gezamenlijk voorkomen. Voor leden die de beginnerstraining gevolg hebben maar nog extra les willen hebben is tijdens deze training extra aandacht. Het is dus een goede aansluiting tussen de beginnerstraining en de wedstrijdtrainingen.

 

 

 

Naast de hierboven genoemde trainingstypes, zijn er ook nog jeugd en outdoor fitness trainingen. Deze zijn voornamelijk geschikt voor niet-studenten. Informatie hierover is op de website van SurvivalrunVerenigingGroningen te vinden.